چیست

اینجا می خواهیم دانسته هایمان را باهم به اشتراک بگذاریم و نادانسته هایمان را نیز با کمک هم بدانیم.

چیست

اینجا می خواهیم دانسته هایمان را باهم به اشتراک بگذاریم و نادانسته هایمان را نیز با کمک هم بدانیم.

اینجا می خواهیم دانسته هایمان را باهم به اشتراک بگذاریم و نادانسته هایمان را نیز با کمک هم بدانیم. صحبت از هر چیز که نمی دانیم و می دانیم

موتور دیزل چگونه کار می کند

سه شنبه, ۳ تیر ۱۳۹۹، ۰۸:۴۵ ب.ظ

داستان موتور دیزل در واقع با اختراع موتور بنزینی آغاز شده است. نیکولاوس آگوست اتو در سال 1876 موتور بنزینی را اختراع و ثبت کرد. این اختراع که از اصل احتراق چهار زمانه استفاده کرد ، به عنوان ” چرخه اتو ” نیز شناخته می شود و اساس اکثر موتورهای اتومبیل امروزی است. در ابتدا موتور بنزینی خیلی کارآمد نبود و سایر روش های اصلی حمل و نقل مانند موتور بخار نیز ضعیف بودند. در واقع فقط حدود 10 درصد از سوخت مورد استفاده در این نوع موتورها صرف حرکت وسیله نقلیه می گردید. بقیه سوخت ایجاد گرما بی فایده ای می کرد.

در سال 1878 ، رودولف دیزل هنگام تحصیل در دبیرستان پلی تکنیک آلمان (معادل دانشکده مهندسی) از راندمان پایین موتورهای بنزینی و بخار مطلع شد. این اطلاعات نگران کننده الهام بخش او برای ایجاد موتور با راندمان بالاتر شد و بیشتر وقت خود را صرف ساخت ” موتور قدرت احتراقی ” کرد. در سال 1892 دیزل حق ثبت اختراعی را برای آنچه ما اکنون موتور دیزل می نامیم به دست آورد.

علت عدم فراگیر شدن موتور دیزل

حال سوال این است که اگر موتورهای دیزلی بسیار کارآمد هستند ، چرا ما از آنها بیشتر استفاده نمی کنیم؟ ممکن است شما وقتیکه کلمه ” موتور دیزل ” را می بینید به کامیون های بزرگ و سنگین وزن با دود سیاه ، دوده و صدای بلند و آزار دهنده، فکر کنید. این تصویر منفی از کامیون ها و موتورهای دیزلی باعث شده است که موتور دیزل گاها برای رانندگان کمتر جذاب باشد – اگرچه دیزل برای حمل و نقل محموله های بزرگ در مسافت های طولانی بسیار عالی است ، اما بهترین انتخاب برای مسافران روزمره نبوده است. ولی این تصور در حال تغییر است زیرا موتور دیزلی در حال بهبود می باشد تا تمیز تر و کم سر و صداتر شود.

موتورهای دیزلی در مقایسه با موتورهای بنزینی

از نظر تئوری ، موتورهای دیزلی و موتورهای بنزینی کاملاً مشابه هستند. هر دو موتور احتراق داخلی هستند که برای تبدیل انرژی شیمیایی موجود در سوخت به انرژی مکانیکی طراحی شده اند. این انرژی مکانیکی پیستون ها را درون سیلندرها به سمت بالا و پایین حرکت می دهد. پیستون ها به یک میل لنگ متصل شده اند و حرکت بالا و پایین پیستون ها که به عنوان حرکت خطی شناخته می شود ، حرکت دورانی لازم برای چرخاندن چرخ های یک ماشین و در نتیجه حرکت رو به جلو ماشین را باعث می گردند.

ادامه مطلب موتور دیزل را در وب سایت چند نقطه مطالعه نمایید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۰۳
hamed aziz

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی