یکی از مهمترین موارد که مدیریت با آن سر و کار دارد، مدیریت منابع است. همیشه مدیران با منابع محدود مواجه می شوند. این منابع شامل پول، افراد، امکانات و ... است. اینکه یک مدیر چطور بتواند با این منابع محدود فعالیت های جاری خود را پیش ببرد، بستگی به توانایی ها و مهارت های آن مدیر دارد. جذب منابع در سیستم یک شرکت و سازمان کار آسانی نیست و بکار گیری ترفندهایی را می طلبد که آن مدیر به کار گیرد. مثلا بجای ترغیب پرسنل از طریق جذب پول ، می تواند به تشویق هایی از جانب خود او و یا جذب تشویق از سایر مدیران ارشد، اتکا کند.
به نظر اینجانب مدیریت را با استفاده از تجربیات دیگران می توان به خوبی پیشرفت داد.