چیست

اینجا می خواهیم دانسته هایمان را باهم به اشتراک بگذاریم و نادانسته هایمان را نیز با کمک هم بدانیم.

چیست

اینجا می خواهیم دانسته هایمان را باهم به اشتراک بگذاریم و نادانسته هایمان را نیز با کمک هم بدانیم.

اینجا می خواهیم دانسته هایمان را باهم به اشتراک بگذاریم و نادانسته هایمان را نیز با کمک هم بدانیم. صحبت از هر چیز که نمی دانیم و می دانیم

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

یک جوری قیمت دلار داره می ره بالا که آدم دوست نداره حتی بهش فکر بکنه. ولی متاسفانه همه چیز زنجیره وار به قیمت دلار وصل است. از چند هفته دیگه همه چیز را باید با قیمتهای نجومی بخریم. 

چرا هیچکس به این تورم فکر نمی کنه و کسی به داد ما نمی رسه

 

واقعا تحمل این گرانی برای من یکی که داره خارج از توان می شه. اینکه می گم داره میشه نه به این خاطره که تا حالا نشده بود. نه . دیگه داره به جاهای حساس می رسه

 

امیدوارم این مقطع حساس کنونی خلاصه تموم شه....

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ تیر ۹۹ ، ۱۷:۱۲
hamed aziz

چرا نمیشه که بشه؟

خیلی وقتها همش در حال فکر کردن به آرزوهایمان هستیم و فقط در حال برنامه ریزی هستیم .ولی اجرا نمی کنیم آنچه را که باید اجرا کرد. خب بعدش می گیم پس چرا نمیشه؟! 

گاهی شروع می کنیم و با شکست ، سریع پا پس می کشیم. خب قطعا باید پایداری کرد و به موفقیت نزدیک شد. شکست مقدمه موفقیت است.

ولی....

 

گاهی باید شکست را قبول کرد.

گاهی باید استقامت بیخود را کنار گذاشت.

شاید استقامت بی جهت بیشتر شبیه حماقت شود. خب موفق کسی نیست که صرفا استقامت کند، گاهی باید راه را عوض کرد و تغییر داد

 

امیدوارم موفق باشید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ تیر ۹۹ ، ۲۱:۱۷
hamed aziz

داستان موتور دیزل در واقع با اختراع موتور بنزینی آغاز شده است. نیکولاوس آگوست اتو در سال 1876 موتور بنزینی را اختراع و ثبت کرد. این اختراع که از اصل احتراق چهار زمانه استفاده کرد ، به عنوان ” چرخه اتو ” نیز شناخته می شود و اساس اکثر موتورهای اتومبیل امروزی است. در ابتدا موتور بنزینی خیلی کارآمد نبود و سایر روش های اصلی حمل و نقل مانند موتور بخار نیز ضعیف بودند. در واقع فقط حدود 10 درصد از سوخت مورد استفاده در این نوع موتورها صرف حرکت وسیله نقلیه می گردید. بقیه سوخت ایجاد گرما بی فایده ای می کرد.

در سال 1878 ، رودولف دیزل هنگام تحصیل در دبیرستان پلی تکنیک آلمان (معادل دانشکده مهندسی) از راندمان پایین موتورهای بنزینی و بخار مطلع شد. این اطلاعات نگران کننده الهام بخش او برای ایجاد موتور با راندمان بالاتر شد و بیشتر وقت خود را صرف ساخت ” موتور قدرت احتراقی ” کرد. در سال 1892 دیزل حق ثبت اختراعی را برای آنچه ما اکنون موتور دیزل می نامیم به دست آورد.

علت عدم فراگیر شدن موتور دیزل

حال سوال این است که اگر موتورهای دیزلی بسیار کارآمد هستند ، چرا ما از آنها بیشتر استفاده نمی کنیم؟ ممکن است شما وقتیکه کلمه ” موتور دیزل ” را می بینید به کامیون های بزرگ و سنگین وزن با دود سیاه ، دوده و صدای بلند و آزار دهنده، فکر کنید. این تصویر منفی از کامیون ها و موتورهای دیزلی باعث شده است که موتور دیزل گاها برای رانندگان کمتر جذاب باشد – اگرچه دیزل برای حمل و نقل محموله های بزرگ در مسافت های طولانی بسیار عالی است ، اما بهترین انتخاب برای مسافران روزمره نبوده است. ولی این تصور در حال تغییر است زیرا موتور دیزلی در حال بهبود می باشد تا تمیز تر و کم سر و صداتر شود.

موتورهای دیزلی در مقایسه با موتورهای بنزینی

از نظر تئوری ، موتورهای دیزلی و موتورهای بنزینی کاملاً مشابه هستند. هر دو موتور احتراق داخلی هستند که برای تبدیل انرژی شیمیایی موجود در سوخت به انرژی مکانیکی طراحی شده اند. این انرژی مکانیکی پیستون ها را درون سیلندرها به سمت بالا و پایین حرکت می دهد. پیستون ها به یک میل لنگ متصل شده اند و حرکت بالا و پایین پیستون ها که به عنوان حرکت خطی شناخته می شود ، حرکت دورانی لازم برای چرخاندن چرخ های یک ماشین و در نتیجه حرکت رو به جلو ماشین را باعث می گردند.

ادامه مطلب موتور دیزل را در وب سایت چند نقطه مطالعه نمایید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۹ ، ۲۰:۴۵
hamed aziz

هر روز قیمت جدیدی از دلار و یورو می بینیم. دیگه ظاهرا همه عادت کردند و هیچکس براش مهم نیست. چند روز دیگه اثر این افزایش قیمت دلار را روی تک تک محصولات می بینیم. آیا با این وضعیت  حقوق و دریافتی ناچیز ، تا چه زمانی می تونیم ادامه دهیم؟ دقیقا چه زمانی به مشکل نان می خوریم؟

آیا همه چیز خوبه و هیچکس مشکلی نداره؟

من که واقعا نمی دونم چه آینده ای منتظر ماست و چطور باید با این وضعیت کنار بیام. 

 

امیدوارم شرایط زودتر بهتر بشه وگرنه وای به حال ما و آینده بچه های ما

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ تیر ۹۹ ، ۲۰:۴۰
hamed aziz