چیست

اینجا می خواهیم دانسته هایمان را باهم به اشتراک بگذاریم و نادانسته هایمان را نیز با کمک هم بدانیم.

چیست

اینجا می خواهیم دانسته هایمان را باهم به اشتراک بگذاریم و نادانسته هایمان را نیز با کمک هم بدانیم.

اینجا می خواهیم دانسته هایمان را باهم به اشتراک بگذاریم و نادانسته هایمان را نیز با کمک هم بدانیم. صحبت از هر چیز که نمی دانیم و می دانیم

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

خیلی از ما کلی ایده در ذهن داریم و در فکر و رویا سیر می کنیم. ولی آیا فقط داشتن ایده کافیه؟ آیا فقط با یک ایده خوب می شه جلو رفت؟ به نظر من نه

قطعا داشتن ایده شرط لازم است ولی کافی نیست. حتی بدون داشتن ایده آنچنانی هم میشه کار کرد و نسبتا موفق بود. اینکه می گن شروع کار هشتاد درصد انجام کار است واقعا حرف درستیه. باید با یک چیز شروع کرد و جلو رفت. نباید همیش فکر کرد. نمی توان تمام جنبه های کار را تحلیل کرد. کار خودش مسیر را نشان می دهد.

این حرف اصلا به این معنی نیست که بی فکر کاری را شروع کرد . اصلا. فقط به این معنی است که در یک حدی که برنامه ریختی ، و به وضوح نسبی رسیدی ، بعد باید شروع کنی. باید جلو بروی

 

قطعا با نشستن و فکر کردن کار به جایی نخواهی برد. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۸ ، ۱۳:۴۶
hamed aziz

الگوریتم های گوگل که اگه اشتباه نکنم سیزده تا هستند خیلی جالب هستند. این الگوریتم ها عملا برای این ایجاد شده اند که جلوی تقلب در دیده شدن در صفحات جستجو را بگیرند. اگر به یاد داشته باشید قبلا وقتی کلمه و یا جمله ای را سرچ می کردیم، مطالب غیر مرتبط می آمد مثلا اگر یک سایت آن کلمه را بارها تکرار کرده بود در صفحه اول نمایش داده می شد ولی با گذشت زمان و باهوشتر شدن گوگل جلوی این نوع تقلب گرفته شد. همچنین در حال حاضر اگر جمله ای را سرچ کنید، خود گوگل متوجه مفهوم جمله شما می شود و نتایج صحیح تری را نشان می دهد.

این اتفاقات با استفاده از الگوریتم های گوگل صورت می پذیرند و جلوی بسیاری از ایرادات قبلی را گرفته است.

 

حتما اگر علاقه داشتید در این خصوص سرچ کنید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۸ ، ۱۲:۵۷
hamed aziz

من اصلا نمی فهمم که چرا آمار کشته شدگان این حوادث اخیر را واضح اعلام نمی کنند؟ واقعا اینکه هر روز یک رسانه ای بیاد و یک آمار عجیب و غریب و یک سری حرفهای تازه بزند اصلا صحیح نیست. به هر حال اتفاقی که نباید می افتاد افتاده است ولی بهتر است خیلی شفاف از این افراد معذرت خواهی شود و تا جای ممکن جبران نمایند و اگر ماموری خاطی و یا افرادی سرخود این کارها را کرده اند، مجازات شوند. 

 

اینکه یک کشور در حالت نیمه هشیار باقی بماند و کینه و نفرت در دل افراد جای بگیرد، اصلا به نفع هیچکس نیست.

 

در هر صورت فقر تمام کشور را فرا گرفته است و مشکلات معیشتی بسیار حاد شده است. امیدوارم مسئولین زودتر بفهمند که شرایط اقتصادر همه خراب خراب است و گذران زندگی بسیار سختتر شده است

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۸ ، ۱۷:۲۶
hamed aziz

خیلی وقتها که به شروع کسب و کار جدید فکر می کنیم، میان انواع و اقسام کارها گیج می شیم. ولی بهتر است که بطور سیستماتیک دسته بندی هایی را انجام دهیم. به این معنی که شغل ها را دسته بندی اساسی کنیم. مثلا از نظر من تقسیم بندی زیر اساسی است:

1- کارمندی

2- خود اشتتغالی

 

منظور من از کارمندی هر نوع کاری است که باید برای شخصی انجام دهید تا در مقابل آن مزد ثابت و روتین دریافت کنید. این شغل در هر شکل و نوع آن کارمندی است. 

 

پس از تقسیم بندی فوق الذکر به این نقطه می رسیم که خود اشتغالی به چه گروه بندی هایی تقسیم می شود:

 

1-تولید

2- توزیع

3- فروش و بازاریابی

4- خدمات

 

حالا با توجه به تقسیم بندی های فوق الذکر و علائق هر فرد ، باید به سمت یکی از این موارد جهت گیری نماید و کار را شروع کند. 

 

بنابراین شناخت علائق و مزایا و معایب هر دسته شغل در ابتدا مهم است

 

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۸ آذر ۹۸ ، ۲۰:۱۱
hamed aziz

ظروف مسی جدیدا به شدت مورد علاقه افراد قرار گرفته و به این دلیل و صدها دلیل دیگه قیمت نجومی پیدا کرده است. من هم مثل خیلیا علاقمند به خرید این ظروف شدم و قصد خرید کردم. از خیلی جاها قیمت گرفتم تا اینکه پس از کلی سوال و جواب فهمیدم که برای خرید ظروف مسی بهتره برم بازار سید اسماعیل در بازار بزرگ تهران.

خلاصه رفتم اونجا و ظروف مسی را که نیاز داشتم خریدم. واقعا تنوع محصولات در مغازه های متعدد اونجا بی نظیر بود. ضمنا قیمت بسیار مناسبی هم داشت.

 

توصیه میکنم برای خرید به اونجا هم یک سری بزنید

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ آذر ۹۸ ، ۲۳:۲۰
hamed aziz

کتاب پیر مرد و دریا نوشته ارنست همینگوی است . من ترجمه محمد تقی فرامرزی را تهیه کردم. کتاب خوب و جذابیه

ارنست همینگوی متولد سال 1899 است. او رمان نویس آمریکایی است که در سال 1961 فوت نمود. کتاب پیر مرد و دریا یکی از آثار مهم او است. نوشتن این کتاب یکی از دلایل عمده اهدای جایزه نوبل سال ۱۹۵۴ به ارنست همینگوی بوده‌است.

 

ارنست همینگوی در این کتاب به حوزهٔ زندگی پیرمردی چنگ می‌اندازد که روزی قلمرو بزرگ دریا در حیطه اقتدارش بود و عروسکان خوش خرام دریا بیوه‌هایی بوده‌اند درمانده در تار و پود تورش و اینک زندگی او به پایان خود می‌رسد، در آرزوی بزرگترین صیدش دل به دریای بزرگ می‌سپارد و بزرگترین صیدش را به چنگ می‌آورد ولی آن قدرتی که بتواند شاهکار آخرین خود را به ساحل بکشد ندارد و چیزی جز اسکلت به ساحل نمی‌آورد. همینگوی در پیرمرد و دریا شکوه قلمرو دریا را با افت و خیز زندگی دراز یک صیاد در هم می‌آمیزد و از این آمیزش زندگی‌نامه‌ای سرشار از اندوه برای صیادی از پا افتاده فراهم می‌کند.

توصیه می کنم این کتاب را بخوانید

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ آذر ۹۸ ، ۱۲:۵۵
hamed aziz

یادمه توی دانشگاه که بودیم ، دانشگاه به هر دانشجو یک ماشین حساب کاسیو داد. اونوقت یکی از سرگرمی های تمام دانشجوها برنامه نویسی با این ماشین حسابها بود. خلاصه ما کارهایی با اون ماشین حسابها می کردیم که جای خالی کامپیوتر را برامون پر می کرد. یه جورایی مثل مسابقه بین دانشجوها بود که هر کسی یه کار محیر العقول تر می کرد با این ماشین حسابهای بدبخت، جلوتر میفتاد.

 

این هم یه خاطره ای بود که الان یادم افتاد

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ آذر ۹۸ ، ۱۸:۵۱
hamed aziz

هیچوقت نتونستم مابین شلوغی خیابانها و روزهای هفته و یا تعطیلی و مدارس و ... ارتباطی برقرار کنم. انواع و اقسام معادلات پیچیده را در این خصوص نوشتم ولی اصلا نتونستم اینا را حل کنم. یک هفته شنبه خلوته و شنبه بعدی و در همان ساعت شلوغه. بعضا با تعطیلی مدارس خیابانها شلوغتر میشه. 

 

من که نفهمیدم چه ارتباطی برقراره؟

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۸ ، ۲۱:۴۰
hamed aziz

جزیره

 

من همون جزیره بودم ، خاکی و صمیمی و گرم ، واسه عشق بازی موجها

 ، قامتم یه بستر نرم ...

یه عزیز دردونه بودم ، پیشه چشم خیسه موجها ، یه نگین سبز خالص ،

توی انگشتر دریا ...

تا که یک روز تو رسیدی ، توی قلبم پا گذاشتی...!!! غصه های عاشقی رو

، تو وجودم جا گذاشتی...

 زیر رگبار نگاهت ، دلم انگار زیرو رو شد ، برای داشتن عشقت ، همه جونم

 آرزو شد.

 تا نفس کشیدی انگار ، نفسم برید تو سینه ، ابر و باد و دریا گفتن ، حس

 عاشقی همینه.

اومدی تو سرنوشتم ، بی بهونه پا گذاشتی ، اما تا قایقی اومد ، از منو دلم

 گذشتی؟؟؟ رفتی با قایق عشقت ، سوی روشنی فردا ، منو دل اما

 نشستیم ، چشم به راهت لب دریا...

دیگه رو خاک وجودم ، نه گلی هست نه درختی ، لحظه های بی تو بودن ،

 می گذره اما به سختی!

 دل تنها و غریبم ، داره این گوشه میمیره ، ولی حتی وقت مردن ، باز

 سراغتو میگیره..... میرسه روزی که دیگه ، قعر دریا میشه خونم ، اما تو

 دریای عشقت ، باز یه گوشه ای می مونم.

من همون جزیره بودم ، خاکی و صمیمی و گرم ، واسه عشق بازی موجها

 ، قامتم یه بستر نرم ...

یه عزیز دردونه بودم ، پیشه چشم خیسه موجها ، یه نگین سبز خالص ،

 توی انگشتر دریا ...

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۹۸ ، ۱۲:۳۹
hamed aziz

رژیم غذایی اتکینز یک رژیم کم کربوهیدرات است که معمولاً برای کاهش وزن توصیه می شود.

طرفداران رژیم غذایی اتکینز ادعا می کنند شما می توانید هر اندازه پروتئین و چربی که می خواهید بخورید و لاغر شوید، مشروط بر این که از خوردن غذاهای پر کربوهیدرات خودداری کنید.

در 12 سال  گذشته و پس از آن بیش از 20 مطالعه نشان داده اند که رژیم های کم کربوهیدرات بدون نیاز به محاسبه کالری برای کاهش وزن مؤثر هستند و می توانند منجر به بهبود سلامتی شوn

 

ادامه مطلب رژیم غذایی اتکینز

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۳ آذر ۹۸ ، ۱۶:۴۰
hamed aziz